تجارت الکترونیکی بین المللی: مزایا و مضرات بازارها [5 نکته خواندن]
نوشته شده در3. سپتامبر 2018توسطتوسط سارا هررا
marktplatz ، بازار ، مرکز خرید ،
منبع: عکس توسط رابین اسپیلمن در Unsplash
تجارت الکترونیکی مرزی در حال شکوفایی است. مصرف کنندگان به طور فزایندهای به صورت آنلاین خرید میکنند و به طور فزایندهای مورد توجه مارکهای خارجی و خرده فروشان قرار میگیرند. بنابراین ، خرده فروشی مرزی فرصتی عالی برای برندها و خرده فروشان است که به دنبال رشد هستند. اما ورود به این بازار کار آسانی نیست و به کارهای مقدماتی زیادی نیاز دارد.
یکی از سؤالاتی که باید از قبل بپرسید این است: کدام کانال بیشترین فرصت را در بازار هدف ارائه میدهد؟ آیا شما با نسخه محلی سازی شده فروشگاه آنلاین خود شروع میکنید یا بازارهایی مانند Amazon ، eBay، Tmall (Alibaba) oder JD را آزمایش میکنید؟
شروع کار با تجارت الکترونیکی بین المللی از طریق بازار فقط به دلیل پایین آمدن هزینههای اولیه فقط ارزش ندارد. همچنین کشورهایی وجود دارند که به دلیل ترجیح کاربر ، بازارها دارای ارزش هستند. در چین ، که Tmall و JD رهبر بازار هستند ، خرده فروشی آنلاین در وهله اول در بازارها صورت میگیرد. در حقیقت ، مارکهایی مانند Burberry ، Estee Lauder ، Swarovski یا RayBan و دیگران فروشگاههای Tmall را افتتاح کرده اند. علاوه بر این ، خرده فروشان پایه مشتری خود را از طریق بازارهای بین المللی ضرب میکنند.
درب بازارها از طریق رابطها
ادغام بازار با سیستم backend شما میتواند با ادغام یک رابط کاربری ساده شود. با استفاده از یک رابط ، یک کانال لازم نیست به طور جداگانه نگهداری شود ، اما میتوان دادهها را بین راه حل مربوط به تجارت و بازار مبادله کرد. برای ایجاد رابط کاربری یا استفاده از یک واسطه مناسب بازار مناسب ، توصیه میشود با یک آژانس دیجیتال با تجربه همکاری کنید.
دادههای اصلی واسط بازار عبارتند از دادههای محصول ، داده سفارش و دادههای وضعیت.
محصولات و دسته بندیها با اطلاعات خود (قیمتها ، تصاویر و توضیحات)
سفارش داده (آدرس و اطلاعات پرداخت)
اساسنامه (در دسترس بودن و وضعیت سفارش)
از طرف دیگر ، بازارها سعی دارند فقط مقدار کمیاز دادهها را به شرکتها واگذار کنند. به ویژه ، دادههای مشتری و تجزیه و تحلیل دادهها اغلب بازارها را به صورت داوطلبانه مجبور نمیکند. برای اینکه بتوانید تاریخچه سفارش مناسبی را ارائه دهید ، باید وضعیت سفارش منتقل شود ، زیرا تهیه کنندگان در صورت اتکا به dropshipping ، خود حمل را بر عهده میگیرند. این توزیع دادههای سفارش از بازار تا بازار متفاوت است.
مزایا و معایب اصلی یک بازار چیست؟
برای پروژههای تجارت الکترونیکی بین المللی ، ممکن است خوب باشد که برای به دست آوردن جای جای یک بازار وارد شوید - به ویژه اگر در ابتدا بودجه خیلی زیادی ندارید.
ما مزایا و مضرات یک بازار را برای پروژههای تجارت الکترونیکی بین المللی خلاصه کرده ایم:
مزایای
تلاش و ریسک کمتر
هزینههای قابل پیش بینی
شهرت و رسیدن به بازارها
بازارهای جدید قابل آزمایش هستند
نتایج آزمون سریع استراتژیهای مختلف قیمت گذاری
موانع فنی ورودی کم
تخفیف
دادههای مشتری متعلق به بازار است
کنترل کمتری روی تجربه برند خود دارید
وابستگی به بازار از نظر طراحی و خدمات
انتظارات مشتری باید مطابق با بازار ارائه شود: استعلام خدمات ، زمان تحویل ، بازده
تطبیق رابطها و تهیه دادههای محصول با توجه به مشخصات بازار
محصولات قابل مقایسه با رقابت و فشار قیمت بسیار زیادی روبرو هستند
تجارت الکترونیکی grafik ، چین
منبع: eMarketer
طبق مطالعه جدیدی که توسط eBay و ECC انجام شده است ، 79 درصد از پاسخ دهندگان موافق هستند که بازارهای آنلاین با سهولت در فروش محصولات بین المللی ، مزایایی را نسبت به فروشگاههای آنلاین ارائه میدهند. بلکه عادات مصرف کننده در بازارهای بین المللی نیز باید مورد توجه قرار گیرد. به طور خاص ، برای بازار چین توصیه میشود از طریق بازارچهها بفروشید ، زیرا مصرف کنندگان چینی برخلاف مشتریان اروپایی ، بندرت از فروشگاههای آنلاین بازدید میکنند ، بلکه بیشتر از طریق بازارهای آنلاین مانند Tmall (Alibaba) و JD.com خریداری میکنند.
با این حال آمازون و eBay هیچ نقشی در چین ندارند ، اما قبلاً در بقیه خرده فروشیهای بین المللی نیز این کار را انجام میدهند. در واقع ، هر 1.7 ثانیه یک خرده فروش از آلمان چیزی در eBay در خارج از کشور میفروشد.
جهانی سازی کسب و کار شما با موفقیت انجام شد
حتی اگر تلاش و ریسک بیشتر از هنگام ورود به بازارهای جدید از طریق بازار باشد ، یک فروشگاه اینترنتی میتواند اولین گام ارزشمند برای اولین بار به یک بازار جدید باشد. یک نسخه از فروشگاه آنلاین به زبان ملی میتواند به عنوان یک محیط آزمایش اولیه خدمت کند. البته سازگاری مغازه با استانداردهای محلی در طولانی مدت ضروری است.
به عنوان مثال ، شما باید نه تنها زبان ، بلکه ارز رسمیو محبوب ترین روشهای پرداخت را نیز در نظر بگیرید. شما باید در بازاریابی لحن را تنظیم کنید. و مدیریت محتوا و دادههای محصول نیز نقش مهمیدر فتح بازار بین المللی دارند.